Thursday 29 October 2009

To hell with this world

NO, do not read this!
Why are you then still reading?
Förlåt, jag drar det här på svenska. Sluta läsa.

Tydligen har jag ingen som förstår mig helt, eller ens lite. Min familj tycker helt klart att jag är en idiot för att jag har en tävling om allting. Är det så svårt att acceptera att jag är sån? Jag kan inte göra nåt åt det. Världen formar mig, precis som vatten och vind formar berg. Vad kan jag göra? Jag kan inte ändra mig på två sekunder. Inte på några dagar eller till och med veckor. Tyck då att jag är en idiot för den jag är.. Men kom inte och påstå nåt annat då. Men förstår verkligen ingen att jag inte alltid vill vara sämst på allt? Inte ens inom min familj är jag bäst på nåt. JAG VET JAG VET. Det är ingen tävling, man ska inte mäta sig med äldre, eller med någon alls, bara med sig själv blablabla. Jag vet inte varför jag tycker såhär, men jag tycker nu bara det. Tycker verkligen INGEN att det är jobbigt att vara sämst på allting man gör, fast man gör sitt bästa. Förstår ni inte?
Nej. Ingen förstår. Pappa försökte. Han blev arg och störd på mig. Förstår inte en av personerna som har varit med mig i hela mitt liv förstår ingen annan. Varför?
Temple of the evil, temple of the weak, no one knows how bad she feels.
No, I'm not a stranger among the people in here, yet I have never felt so alone.
Never opened myself this way.
Don't try to understand, since you clearly hate me.

Förlåt om jag har sårat nån, men ni skulle inte läsa det här.

//Leithinan

1 comment: