Thursday 6 January 2011

2 dagar kvaar :D :O

2 dagar kvar tills lilla Tova (som kusiner för några år sedan inte kunde fatta skulle börja i högstadiet) fyller 18 år! ^^ Yay :) Idag är det fest för gudföräldrar och.. systers gudmor av nån anledning.. Wait, what? :o I don't know, men hon är välkommen ändå :)
Har ganska få kapitel av Ameriikan Antti kvar, tack och lov. Men det blev nog en bättre upplevelse än jag trodde, han är inte så tråkig som det verkade :P Måste alltså läsa boken i finskan, och sen skriva en rapport om den, och diskutera i grupp. Meh.
Började läsa på The Hobbit igår, för jag har aldrig läst den slut (mitt tålamod som 9-åring var inte bra >.<), och nu tycker jag att jag måste läsa den, fast den är considered en barnbok :) Bryr mig inte, muminböckerna är bra, och det finns många andra bra barnböcker också! :o Hittills är den bra, men jag hann inte läsa så mycket igår, och inte idag heller, hjälpte mamma att dekorera sachertårtan (typ som en chokladtårta, men lite annorlunda) som jag bakade igår på förmiddagen.
Har inte spelat LotRO på många dagar nu, borde säkert börja igen, annars blir det inget av det..
På tal om Lord of the Rings, så tittade jag och pappa första halvan av The Fellowship of the Ring (extended edition) igår på kvällen.. Det var så sent, så vi tänkte, att eftersom det slutar så bra mitt i filmen, så att man måste byta dvd, så kan man lika gärna se resten nån annan dag :)
Ooh, och jag hittade sista kantbiten till pusslets idag! Det är en bild av en hamni Brixham, i södra England (tror vi).
... ....
See you, then =)
//Leithinan

No comments:

Post a Comment