Wednesday 30 November 2011

Imaginaerum

Efterlängtade albumet är här, och vilket album det är, sen!
Taikatalvi låter som en julsång, vilket är alldeles fantastiskt, fast det kan visserligen hända att jag tänker "Marco sjunger på finska=julsång" ;) Nämen, alltså, den är så mjuk och.. julig.
Storytime, tja ni vet, den är som en blandning av lite poprock, den där symfoniska metallen vi känner igen och filmmusik. Och slutresultatet? Väldigt vackert.
Ghost River är väldigt.. skrämmande på ett sätt, den börjar ganska lugnt, men fortsätter som.. om någon kämpar för sitt liv, precis som det är. Barnkören där ger kalla kårar, så unga som sjunger så fint.
Slow, Love, Slow. Ni vet vad som kommer ;) Jazz, man! Jazz hands? Anyway, den är en rolig bit, och jag kan inte låta bli att röra mig lite till musiken.
I Want My Tears Back.. Tja. Den är bra, och en fin man kan sjunga med till, men inte riktigt det jag väntade mig av namnet (vilket är hemskt av mig). Som sagt, den är fortfarande bra, och orden är fantastiska, men ändå.. Och Troy gör förresten ett fantastiskt jobb här!
Scaretale är helt seriöst skrämmande. Vissa delar låter som en tune till en skräckfilm, särskilt början där barnen talar. Anettes röst gör det bara bättre, och Marco som i mitten av låten talar och sjunger.. Alltså jag ser scenen framför mig. Hoppas det blir som jag tänkt mig ;)
Arabesque börjar som I just can't wait to be king, i några sekunder! =) Började redan undra om jag inte lade på fel cd, haha.
(Jag skriver mer senare, måste fara nu..)
//T

No comments:

Post a Comment